olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Simlektion klockan SJU är orimligt tidigt

Kategori: Allmänt

Som så mycket annat är det Maria som ligger bakom. Lite orättvist tänker ni kanske att jag skyller allt po henne! Men då ska ni veta att hon skyller allt som blir fel po mig! 

Tillbaka till spåret nu.
För ungefär ett och ett halvt år sedan kom jag upp till gymmet.  Maria satt och pratade med sin träningskompis Evelina och när jag kom sa hon, Maria alltså, att vi ska börja simma! "Evelina ska lära oss!" De hade suttit och pratat om åsimmet som precis hade varit. Jag har ju alltid tyckt om att va i vatten. Nu kommer säkert nån av mina systrar,  Adele, att säga "i? Du menar väl under?" Så jag fastnade för idén!
Förra året pratade jag med Evelina om att träna lite inför åsimmet men det fanns inte riktigt tid. 
Men nu har jag tagit tag i det och bokat in simlektioner. Jag fick ett specialerbjudande som innefattar allt vatten jag kan svälja!
Tanken är att jag i vår ska prova po Open water. Så även om det inte blir åsimmet ska det bli nått annat, swimrun? Triathlon eller nått. Vad vet jag inte. 
jag simmar så fort att det blir suddigt!

Det går faktiskt bättre än befarat. Fast Evelina har kanske en annan åsikt!
Första passet koncentrerade vi po bensparkarna. Min achilleshäl  när det gäller simning. Po slutet kom jag flera centimetrar.
Idag jobbade vi mycket med andningen. Eller inte! Skulle ta sju tag mellan andningarna!  Det är här allt gratis vatten kommer in.
Det jobbigaste är att allt jag lärde mig av Peder Jogstad po 80 talet det ska jag nu glömma. Nu ska min simteknik in i 2000talet 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: