olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

covid-19

Kategori: Allmänt

Egentligen skulle jag sprungit en 13 kilometers runda igår. Joannas tolva t.ex.
Å nä jag kommer aldrig att låta henne glömma att hennes tolva är 13 km!
Men jag känner mig lite sliten, ont i ryggen å det stramar nått infernaliskt bakom vänstra knäet. 
Så när mitt schema blev ändrat att jag faktiskt kunde va med po löppasset var det ju ingen tvekan om att jag skulle ta en vilodag istället.
Så nu kunde jag va med po ett sista pass med Joanna.  

Var väl lite orolig eftersom jag springer låååångsamt. 
Men det gick bra. Vi började med lite pw. Började springa i långsam takt. Så långsam att jag faktiskt funderade po att springa om de andra.
Joanna körde lite teknikträning med oss.  Något jag verkligen behöver!
Sen bidde det intervaller 1 minut springa, 1 minut gå.
Det intressanta här var att jag var nere po tider under 7 minuter per kilometer nästan 6.30 vid nått tillfälle.
En annan intressant sak var när vi skulle gå. Då haltade jag po vänster ben för att jag hadde ont i knät och po höger ben för att jag är svag i det. Undras om det såg kul ut bakifrån?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: