olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Hösnuva

Kategori: livskvalitet

De säger att smaken är som baken....
Men vissa saker förstår jag inte varför folk gillar.
Soltorkade tomater.  De är ju bara så räliga!
Ruccola? Tråkiga blad! 
Jordgubbar!  Nä tacka vet jag hallon eller blåbär!
Mögelost! Vidrigt!
IPA eller vilken annan fancy ölsort. Smakar bara Blä!
Fastlagsbullar. Vissa envisas med att kalla dem semlor. De som gör det har fel! Egentligen borde jag gilla såna men nä...
Tacos! Vem i hela Kristian den godes namn kom po att man måste äta såna räliga kladdiga saker po fredagar?
Sötningsmedel.  Kan nån påstå att lightversionen av vad som helst är gott? 
Starkt kryddad mat! När man knappt kan stänga munnen för att det bränner!


Nä tacka vet jag 
Blodkorv.  Helst med lingon å grädde!
Hylleblomsaft!
Broccoli å ärter är mina favoritgrönsaker!
Ananas och eller banan po pizzan. 
Sushi! Trodde aldrig jag skulle lära mig tycka om det. Men jag tar aldrig wasabi?
Vilken maträtt som helst bara det är sås å potatis till!
Punsch!  Kall direkt från frysen eller varm till ärterna!

Kommentarer

  • Lina säger:

    Den som säger att sötningsmedel smakar som socker har inga smaklökar, eller i alla fall bara defekta sådana. Det är ju gigantisk skillnad...

    Svar: tycker där är nån hemsk kemisk bismak. å att det blir strävt!
    Ola Sjunnesson

    2020-07-19 | 13:17:01

Kommentera inlägget här: