olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Sista veckan PO semestern

Kategori: Allmänt

Att ett pyttelitet, ja nästan bara över trampdynan, skavsår kan ställa till det så.

Vaknade i söndags med feber. Låg å frös så jag skakade under täcket. 
Nån gång under dan fick jag tag po jobbet å hur jag skulle göra med testet för den för sjukdomen.  Testet vi måste ta inom 72 timmar. Ja jag vet jag tänkte lite fel po tiden å blev stressad.
Men för övrigt sov jag heeeeeeeeeeeela dan. Enligt min klocka 21.40 timmar
Måndan det hade börjat göra ont i benet å jag fick en tanke om att det kanske var rosfeber istället. För visst var väl benet lite svullet å rött?!
Tänkte jag skulle fråga syrran om hon såg nån skillnad po benen men hann inte. Hennes öppningsreplik blev. "Vad har du gjort med benet?"
Så det var bara att kontakta vårdcentralen å träffa doktorn.  Samma polska läkare som sist jag var där å jag uppfattar bara vartannat ord hon säger om ens det. 
Tycker verkligen att vi ska ha språkkrav inom vården!
Blev  försedd med kåvepenin med tillsägelse om att komma tillbaks imorgon.  Tydligen var min sänka skyhög! 
Efter att ha sovit 21 timmar igen var det dags att åka tillbaka igen. Nu var benet rejält svullet, rött å ömt att gå po!

Sänka var fortfarande po 250. Så de skickade mig med remiss till Akuten.  Fick tag po andra syrran så jag slapp köra i LA!
Träffade en ny läkare. Finska denna gången. Vidhåller språkkrav!
De funderade po om de skulle behålla mig men eftersom jag inte duschat po 3 dar tyckte de nog jag luktade lite så jag blev hemskickad med ny penicillin å återbesök nästa dag! 
Fast nu började jag må lite bättre, så bra att jag kunde köpa en melle och äta den!
Tillbaka igen po onsdan. Sänka var nu sänkt till 150. Yeah! Vilket innebär inga fler återbesök. Så allt var frid å fröjd förutom att nu hade smärtan nått toppen. Så fort jag stod po benet mer än en halv sekund var det som om nån stack in tusentals glödande nålar i benet!
Torsdan. Slapp åka till nån läkare så jag rörde mig inte så mycket. Nu kan jag stå po benet i två sekunder innan knivarna börjar vridas om!

Så idag vaknade å kände att svullnaden verkligen gått ner. Kunde böja po foten utan problem.  Nu tar det 5 sekunder innan det börjar göra ont å smärtan är inte lika intensiv som tidigare!

Kommentarer

  • Heidigoark säger:

    Since we have been a professional law firm with associates that have office buildings across the Philadelphia and employ staff of nearly 40 lawyers who administer completely in the Trade mark field, keener legal practices competitive protection to businesses concerning every point of Trademark lawyers. Because our attorneys protect the state with trends of the world market, our team will help equally one of a kind businesses and word-wide Companies and help them to protect and make active their trademark rights. And, posessing a United States link of associates of a massive list of specific practice, our offices will always readily help our patents wherever they are located. The group helps always near with our customers to make sure the trademarks and novel ideas remain defended in order that our clients are further able to focus on what they do sales to expand amount of business. Our lawyers on every occasion does takedown trademark registrations and IP registrations at the US patent and trade mark office, the USA International (ITC) and also resolving IP issues across a lot of locales If you know someone that may want to find out a little more please read more on this: trademark litigation law

    2022-10-27 | 06:47:42
  • JasonPew säger:

    remedy thrush https://asianamericas.host.dartmouth.edu/forum/viewtopic.php?id=74707 heartburn remedy natural


Kommentera inlägget här: