olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

UTSKÄLLD AV GRANNEN

Kategori: Allmänt

Det där med att springa. Ena gången är det vara så.... nästa är det för......
Häromdan tog jag mig en tur runt hemmet. Hade kollat upp vad som borde va lagom långt. Å om det skulle vara längre är det ju bara en bonus.
Började bra. Grusväg de första 4 kilometrarna sen 1500 meter asfalt innan det bidde grusväg igen. Höll ett bra tempo. Fast jag sprang sakta. Som vanligt. Lyckades jag hålla ett tempo po 7.30 per kilometer. Lyckades faktiskt hålla det hela 6 km. Så hurra för mig!
Sen gick det betydligt långsammare de kommande 3 kilometrarna innan jag kom ut po 108an å asfalt den sista biten. Faktum är att jag kunde öka så jag sprang in po ett 6.30 tempo.
Enda smolken var att runda bara var 10 km. Jag som skulle springa 11!

Veckans andra löppass tog jag i skrylle.  Sprang milen där för nån vecka sen å tänkte att om man kombinerar milen med 2 kilometers rundan så blir det ju tolv kilometer. Å som bonus får man då springa uppför två mördarbackar. 
Så sagt å gjort. Startade i ett låååååååångsamt tempo.  Kom aldrig under 7.40 i snitt men jag sprang hela.  Inklusive de två mördarbackarna! 
Tiden är inte det viktiga  utan det viktiga är att jag fortfarande har ett hopp om att våga köra maratoner i september.
Även om rundorna är sådär en 7-8 kilometer kortare än vad jag hade tänkt de skulle vara vid den här tiden!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: