olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Flåsa Maria i nacken

Kategori: Allmänt

Jag var lite orolig. Hur skulle jag klara att träna själv. Hålla motivationen igång? 
Fast än så länge går det ok. Tror att en av nycklarna är att jag lyckats speeda upp hastigheten po passen. Tänkte när Maria gav mig dem att detta kommer aldrig att gå. Så många övningar.  Jag kommer att tappa all energi å hoppa över hälften. Men..... samtidigt har jag försökt att minska ner setvilan.  Kollar klockan efter varje set å när det gått en minut så kör vi nästa. Ibland orkar jag inte ens vila en minut utan sätter igång innan.
Återigen har Maria haft rätt!

Fast just nu är jag lite olydig.  Känner mig stressad över Ringsjön runt po lördag. Har inte riktigt förberett mig som jag borde.  
Därför har jag de senaste dagarna maxat träningen med flera pass per dag. Ofta ett cykelpass.  Idag t.ex cyklade jag en runda po morgonen, körde en omgång po himmagymmet å avslutade med ett sprintpass po kvällen. 
Kändes verkligen att jag inte var helt po topp po sprinten men det blir ialla fall vilodag imorgon.  Ska jobba ett dygnspass så.....
Torsdag blir det bara ett cykelpass,  ska bara hitta en lagom lång runda. Å po fredag blir det ett lättare styrkepass.  Tänker inte köra för fullt po benen! 

Men jag är redan po nästa utmaning.  Råkade köpa ett par nya löpardojor,  å av bara farten har jag anmält mig till Helsingborg halvmara i slutet av augusti.  Tre månader att förbereda mig mig. Nu gäller det bara att hitta en bra strategi.  Nån som har ett tips?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: