olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

OCR

Kategori: Allmänt

Kör him från jobb. Precis vid korset hos Rolf ligger det nått po vägen, mitt i körbanan. En överkörd katt tänker jag och gör mig beredd att kliva ur för att flytta den till vägrenen.  
Jag hade delvis rätt.  Det var en katt men vid full vigör och som alla andra katter besvärlig. Inte skulle hen flytta po sig utan låg kvar och stirrade po mig där jag satt i bilen å stirrade po den!
Skulle den inte flytta po sig? Den verkade inte skada utan bara låg där lojt,  tittade po mig och undrade vem som skulle ge upp först!?
Jag vann!
Kattaskrället reste po sig och sprang över korsningen samtidigt som det kom en bil från vänster. Skulle den bli påkörd nu?
I ren panik började jag flasha med helljuset och bilen saktade in så kattakräket  kunde precis springa över korset och lägga sig po andra sidan, titta po mig lite utmanande som kom an. Tänker du köra här?


Jag känner mig färdig med löpandet. Min nästa utmaning tänker jag ska va en hinderbana.  Nån som vet nån rolig tävling?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: