olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

yoga with å view

Kategori: Allmänt

Stel å öm efter lördagens ocr försökte jag köra mitt vanliga måndagspass men det gick trögt. Höger biceps värkte rejält när jag skulle köra lats så jag fick skipa hela övningen. Så efter att bara kört 5 övningar mot vanliga 9  gav jag upp. Jag till och med gick direkt ut i duschen utan att dricka kaffe först!
Tur att det var den nya tösen i receptionen för annars hade de nog kallat po ambulans eller nått! 
Frågan nu är om jag tröttnat på mitt träningsprogram å måste revidera det eller om det bara är en tillfällig svacka?

Kände att jag behöver lite rörlighet så idag bidde det yoga.
Fast först tänkte jag ta en liten löprunda för att värma upp lårmusklerna som också ömmade efter lördagen.
Å det gick ju bra. Kom för första gången under 7 minuter per kilometer.  För skojs skull kollade jag upp hur det gick för ett år sen så döm själva.


Två minuter snabbare per km po ett år!

Det finns inget så rogivande som att ha yoga po bryggan med regndroppar i ansiktet, luftballonger som väser, flygplan som dånar, bromsar som biter, fiskar som plaskar....... etc.
Å sen ska man blunda med denna utsikten!

Åsa som håller i sprinten. Avslöjade i söndags att det varvtal hon säger bara är ett riktmärke,  man måste inte komma upp dit och om man inte vill att hon ska ställa sig hos en så är det bara att vifta bort henne.
Tydligen gäller det för alla de andra men inte mig. Som hon sa när jag dubbelkollade !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: