olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Lättnad

Kategori: Allmänt

Det är väl ingen som missat att jag ska springa Atea halvmaraton den 31 augusti i Hälsingborg. Lite orolig är jag för jag har inte fått de svar jag ville ha po löpträningen.  Förra lördan försökte jag springa en 10 kilometersrunda.  Hade ett bra tempo men efter 5 kilometer började jag gå av någon outgrundlig anledning å sen kom jag inte igång igen!
Idag hade jag tänkt ta revansch. 

Å som jag gjorde det! 

Fick faktiskt sänka farten i början för att försöka hålla tempot genom hela rundan.
Första rejäla, branta uppförsbacken saktade jag ner å SPRANG  uppför!
Höll ett jämt tempo genom hela rundan. 
Hade lite besvär att undvika att trampa po grodorna som försökte blockera vägen.
Konstaterade att det hade gått en halvtimme när Spotify började köra reklam! 
För att inte bli missmodig de tre sista kilometrarna som var spikraka utsåg jag olika etappmål, förbi det trädet sen bort till skuggan.....
Milen gick po strax under en timme å en kvart
Får snart sluta använda hashtaggen#jagspringerintefortmenlångsamt 
Jag klarade mina två mål. Springa hela sträckan å komma under 7,30 per kilometer!


Eftersom ingen kunde följa med i mitt otroliga tempo blev det inga bilder. Istället ska jag försöka illustrera med smileysar hur det såg ut! 
🏃‍♂️💨⚡

När man sprungit sin bästa löprunda nånsin får man fira med att grilla hamburgare trots regnet. Det är sen gammalt som Erik skulle sagt!

Fast nu behöver jag hjälp. Ska utöka sträckan så vet ni nån bra runda po 10-13 kilometer?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: