olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Open 19:1

Kategori: Allmänt

Sprang "" i Tomellilla för ett tag sen å mina skor blev så leriga att man knappt ser att de är röda. Po söndag är det dags igen. Då är det 13 kilometer i Stävietrail så man kan väl säga att det var dags för en tvätt

Tycker det är lite konstigt. Så många av de löpare jag träffar po pratar om att de måste knyta dubbelknutar?! Har de inte lärt sig att knyta ordentligt. 
Tänkte därför ge en liten lektion 
Ser det ut så här när ni knutit så är det fel!
Drar man ut öglorna blir det en kärringknut.
Knuten kommer att gå upp!

Ser det däremot ut så här
Är det rätt. Denna kommer att hålla och drar man ut öglorna blir det en råbandsknop

Om man knyter som i första exemplet och vill lära sig knyta rätt är det bara att göra det bakvänt i andra momentet. 
Eller kom till mig po söndag så ska jag visa 😁

Observera att jag inte har nått att säga om alla de metoder som finns att snöra skorna. Det är bara själva knuten jag pratar om!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: