olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

När man står och googlar pastarecept po Domus

Kategori: Allmänt

Mörkt, blött och kallt. Var inte alls sugen po att köra till Tomelilla å springa. Framförallt som jag inte lyckats hitta nån bra jacka å kommer det då att regna sitter jag i skiten.
Som vanligt är jag tidigt po plats.  En timma innan start. Hämtar ut mitt startkort och fryser lite grann. 

Sen är det bara att vänta. 

Starten går. Tänker att jag ska hålla en aningens högre hastighet än vanligt. Fram tills första backen. Gå uppför och springa när det är plant eller går neråt. 
Det funkar bra, ligger po en hastighet av 7,20 per km. Men efter ett par backar å lera å lös  sand får jag gå lite mer än tänkt.
Jävligt många små jävla backar är där!
Å några lite större å jävligare!


Så po backkrönen är jag så tungandad att jag inte orkar springa.  Utan får gå ett stycke först för att få ner puls och frekvens.
Sa jag att det var lerigt?
Å roligt? 

Tycker synd om de som ska springa två och tre varv. Det kommer ju att va ett enda dyhav för dem. 
Näst sista backen är så brant att jag får krypa po nått ställe.  Men när vi kommit nerför sista kurvan och har 200 meter kvar spurtar vi i mål och klarar mitt mål.
Att överleva! Och komma under  40 minuter!

Sen var det att köra till Eslövs hallen där tyvärr  töserna förlorade. Men sista 10 minuterna var de bra. Hade det vatt 15 så hade de vunnit!

Nu ska jag ladda inför måndagsmyset.  Maria har utlovat ett styrkepass med lite crossfit/cirkelupplägg!
Så det blir väl en del gråt å stön å svordomar.  Po ett gym nära dig i Kävlinge! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: