olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Vad gör du här vid den här tiden

Kategori: viktnedgång

En stående rutin är att man dricker kaffe efter att man har tränat. Så när Felicia frågade om jag skulle ha kaffe var ju svaret naturligtvis ja!
Om jag då hade vetat att detta var en fälla för när jag var klar och hade hällt upp min kopp, hör man hur Felicia pustar och svär bakom disken! 
Dum som jag då är frågar jag "Behöver du hjälp?"
Vilket slutar med att jag skruvar ihop ett par hyllor!

När sen platschefen kommer in så upptäcker jag helt plötsligt att jag hjälper henne att bära in saker från hissen! Tydligen finns där en hiss?!

Och som om det inte var nog , ställde jag iordning vikter och grejor nere i gymmet medan jag tränade!

Hur gick träningen då?
Den gick bra. Hade lite problem med tekniken po bänkpressen men inte värre än att jag kunde öka enligt Marias periodisering.
Hade redan unnat tänkt mig att jag skulle avsluta med att springa 20 minuter po bandet. Min underbara PT har ju lurat mig att ställ upp i ett lopp nu po lördag 😁
Å nä jag håller inte po att bli helnojig för detta!
Det är ju en hel MIL!!!

Så medan jag körde igenom passet och blev tröttare och tröttare. Funderade jag po att antingen strunta i löpningen eller minska ner po tiden.
Faktum är att när jag var klar och skulle gå upp för trappan hade jag nästan bestämt mig för att hoppa över det!
Men när jag kom upp för trappan så då jävlar körde jag. Alla 20 minuterna!

Man kan fundera po varför de har en trappa man måste gå uppför när man kört ett tungt benpass?

För övrigt hann jag med en promenad med en fd kollega och under denna stöter vi po en annan gemensam kollega så tiden blev därefter.

Hade beställt lite träningskläder.  Man måste tydligen dubbelkolla för den ena tröjan hade jag beställt i två storlekar för lite. Och den andra tröjan som var rättbeställd var även den lite för tajt. Får väl vänta en månad och prova då igen. 
Men återigen varför finns det inga snygga och bra kläder i stora storlekar? Om det är nån som skulle behöva det är det ju vi som inte gillar att träna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: