olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Maria the fabulous

Kategori: viktnedgång

Let's face it. Att lyfta vikter är inte så kul. Man står där och lyfter å lyfter. Tungt, långtråkigt. Ja ungefär som en bal po slottet!
Maria har nästan hela våren slitit sitt hår över denna omöjliga person. Vad hon än hittat po så har det gått ett tag å sen bara blä!
Men nu har hon nog hittat rätt!
Hon har lagt upp ett sjuveckors program där jag kör tre olika styrkepass. Varje gång är det olika övningar som täcker de flesta kroppsdelarna. Men det är inte nog där. Varje pass finns det en övning där hon bestämt hur mycket jag ska lyfta å hur många gånger. 
Å det funkar!
Vissa övningar gillar jag inte lika mycket som andra men med detta upplägget  behöver jag bara göra dem en gång i veckan 😁

Fast det passet jag körde idag. Det vi kallar kaninpasset! Där har hon ingen ökning. Nä hon bara tramsar om att jag ska va försiktig med knäna!
Fast idag var det skönt att jag inte behövde köra tungt för så stel jag var. Blev inte nöjd för jag kom inte ner ordentligt i knäböjningar. Å sen biceps! Aj! Är allt jag kan säga där.
Passet avslutas iallafall med att jag i 5 minuter svingar en tung jävla järnklump mellan benen å upp över huvudet. Å gud nåde mig om jag inte lyckas göra fler svingar  än förra gången.

Så jag får väl va nöjd med att jag kom upp i 101 styck. Även om det kanske innebär att jag  nästa gång ska ta en ännu tyngre järnklump!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: