olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Konsten att säga nej

Kategori: viktnedgång

Jag har två stora fel. Det första är att jag är alldeles för ödmjuk. Det andra är att jag har svårt att säga nej. Ett faktum som min fantastiska PT utnyttjar till max.  Som nu när hon fick mig till att anmäla mig till midnattsloppet!  Fast å andra sidan kommer jag kanske att skratta sist för jag kommer att ta ut all min nojighet po henne 😁

Men det börjar bli hög tid att förbereda sig.
Idag kom ett mail med olika detaljer och bra att tänka po. Nojig som jag är gick jag genast in och läste allt. Inklusive kartan och vi kan väl säga att det är låååångt! 
Så hur ska jag lägga upp loppet? Kan jag klara att springa till första vätskekontrollen? Det är ju bara 4 km så det ska jag klara. Där tar jag en paus. Sen kämpar jag till nästa vätskekontroll ytterligare 2.5 km blir jobbigt men med lite jävlar anamma så. Synd bara att jag saknar jävlar anamma! 
Sen är det bara 3 å en halv km kvar. Piece of cake 😁
Jag kan väl erkänna att jag fantiserar om att lyckas springa hela milen, trots att jag bara lyckats springa mer än 5 km en gång! 
Men jag får väl kanske va nöjd med att lyckas ta mig runt po de 90 minuterna som är maxtid! 
Nåja det är ju några dagar kvar att förbereda sig po.  Maria kommer att bli berusad med funderingar om allt från hur jag ska träna till vad jag ska äta. Naturligtvis har jag en egen tanke men om det blir som vanligt så kommer jag att göra som Maria säger. Det blir bäst så 😁
Om man vill kolla hur det går kan man gå in po www.midnattsloppet.com gå in po startsidan och sök po mitt namn.
Jag ska starta 21.55
Kvällsfika. Vindruvssorbet 😁

Ps. De enda jag kan säga nej till är mina systrar. Fast där har jag ju övat i snart 48 år 😉

Kommentarer


Kommentera inlägget här: