olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Att ha en finne po ballen

Kategori: viktnedgång

Vem kunde ha trott att jag någonsin skulle delta i ett lopp å springa? Ja inte jag iallafall! 
Men nu har dett blivit så att jag sprungit två po kort tid. Ja alltså inom en kort tidsperiod  för tiden po loppen är ju låååång. Vill ju ha valuta för anmälningsavgiften!
Redan när Maria var po mig om att springa midnattsloppet och tjatade tills jag gav med mig. Ville jag springa ett 5 km lopp. Tanken var att om midnattsloppet skulle gå dåligt så är ju 5 km inte lika långt å det ska jag ju klara. 
Sen när jag faktiskt sprang hela milen då var ju detta ännu mer en baggis. 
Trodde jag!

Loppet startade å jag hade två målsättningar. Springa po runt 40 minuter å springa hela. 
Jag trodde ju att det skulle passa mig bättre att springa i skog och mark men jag stördes oväntat mycket över att det inte var jämt. 
Och så blev jag kissnödig innan vi hade lämnat borggården!
Kom inte riktigt in i min takt. Utan kämpade po. Kände mig jagad av personerna (de få) bakom. Så i ett bräske snubblade jag po en skogspinne å stöp. 
För er som inte vet är det skillnad po skogs å stadspinnar 😁
Nåja upp igen. Å nu hade jag ännu färre efter mig. Och fortsätta ner till sjön. Fy fasiken vad jobbigt att  springa i sand. 
Kom upp från stranden å passerade 3 km. 
Har märkt när jag springer att de första två kilometrarna går bra men sen blir det tufft runt 3 till 4 km innan det släpper igen. Är det det som menas med att komma in i andra andningen?fast riktigt lätt bidde det inte för där var en lååååååång uppförsbacke. 
Hade ett par framför mig som växlade mellan att gå och springa. Grejen var att jag kom ifatt dem när de gick men när jag kom för nära började de springa igen vilket var redigt frustrerande!
Väl uppe med ca en kilometer kvar blev jag omsprungen av sista damen som varit bakom mig!
Så då var det bara att kämpa po och försöka komma i mål. Nån måste ju bli sist!

Nu har alltså loppdjävulen fått klorna i mig då det kommer att bli fler!
Nästa år vill jag prova Stävietrial. Jag vill simma å loppet, jag vill prova ett hinderbanelopp 
Och eftersom jag ska höja nivån vill jag prova en halvmara!
Frågan är bara vad jag kan locka ned mig Maria po? Hon ogillar ju skarpt att springa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: