olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

57 dagar kvar! Men vem räknar?

Kategori: Allmänt

Dagen var här. Dagen vi bokade in för tre månader sen. Dagen då det är exakt ett år sedan vårt första träningspass. Och som hon körde med mig. Hela kvällen har jag varit så slut att jag inte orkat skriva här. Jag bad till och med Maria skriva åt mig? Svaret blev  "Jag är bäst!"
Och det är hon 😁
Så då får jag väl försöka plita ner nått själv. 🤔
Om vi börjar med igår. Jag  körde kaninpasset. Det enda där jag inte fått några vikter att
förhålla mig till så jag körde med 40 kg po stången under knäböjen. Tänkte lite att det är ju så mycket mindre jag är när jag körde för ett år sedan utan vikt så😁.......
Maria som tydligen INTE läser det jag skickar till henne fick panik och fick göra om dagens pass. Vi kan ju inte köra styrka två dagar i rad!
Jag måste också tillägga att jag faktiskt noterade att Maria färgat håret. Fråga bara Felicia 😉 Liksom att det första jag såg po Maria idag var att hon hade unicorntights! 
Fråga inte!
Av nån konstig anledning kände jag mig inte po G igår. Maria frågade mig ett par gånger men jag som varit så laddad innan kände bara nån tomhet.
Och så var det ändå tills hon berättade att Evelina, gett ett förslag po en övning. Då blev det genast lite mer spännande.🤣😃
Så i morse slog jag in paketen i guldpapper.  Ädlaste valörer till bästa PTn! Presenterna var noga utvalda, lite minne från året, lite som jag vet hon gillar, lite hjälp att slappna av efter en lång, hård dag med såna som jag och så klart choklad från Maya. Alla töser tycker ju om choklad!
Men när jag skulle skriva po kortet. Kände jag hur ögonen fuktades å det blev en klump i halsen. Man skulle kunna säga att jag blev lite rörd å gråtmild vilket jag var hela vägen till gymmet!
Hur har jag förtjänat en så bra PT som Maria?

En tanke som jag fick svälja ner med en besk medicin. Det var springa, burpees, armhävningar, gobletsquats och kettelballsswingar. Medan Maria tog en massa selfies. Tills jag stupade i golvet. Å då menar jag stupade. Några tanter kom och undrade ifall allt var bra medan jag bara pekade po Maria. Sen vet jag inte vad som hände där mer!
Jag drog mig upp. Maria tvingade mig att torka golvet. Nån hade blötat ner det nått fruktansvärt å så ska jag torka? Hon är ju värre än Felicia po att ge mig jobb!







Vi gick ner för att mäta.
En rolig sak är att Maria vill att jag inte fokuserar på vikten. Ändå säger hon väga!
Å häromdan var det nån som frågade hur mycket jag gått ner.  Eftersom jag inte visste så sa jag det. Då frågade Maria vad jag förväntade mig? Jag som försöker att inte förvänta mig nått för jag blir bara så besviken då. Istället försöker jag tänka att det får gå i den takt det går bara det går åt rätt håll. 
Då säger människan att hon har en förväntning! Jaja är det nu jag inte ska känna nån press eller?
Nåja minus 41kg plus 5,4 muskler efter ett år blev resultatet!
Och hade jag förväntat mig nått så hade det vatt det 😉

Eftersom jag inte ska tänka i vikt. Gjorde jag i början po året upp en plan po vilka storlekar i kläder jag ska ha vid olika perioder å enligt den planen så ligger vi i fas. Så till nyår (senast) ska jag kunna ha t-shirten jag fick av Maria 😉

Sen bröt det loss. Maria vet ju inte att jag ogillar skarpt alla tillställningar där jag är i centrum. Men mina systrar borde väl ha anat något eftersom jag inte firat mina fölsedagar sen jag blev 18, ungefär!
Men där stod de systrar, svåger, syskonbarn  å syskonbarnbarn! 😨 med tårta, kort å en flaska med nått som Maria antagligen inte låter mig dricka upp!

Grattis po årsdagen. Tack för detta året.
Å vet du vad Maria? Jag kan faktiskt tänka mig att fortsätta!










Kommentarer

  • Jeppe säger:

    Så jäkla starkt jobbat!
    Hoppas på ett lika fantastiskt år två och hoppas vi fortsätter ses i spinningsalen ibland! Du är en fantastisk inspiration för oss alla!
    /Jeppe

    2018-09-16 | 10:02:19
  • Pia säger:

    Mållös! Du är en kämpe!
    ...och jag skrivit till Maria nu, det vi pratade om för (enl FB) 21 veckor sedan...
    Heja dig!

    Svar: såg det!
    Ola Sjunnesson

    2018-09-16 | 20:14:06

Kommentera inlägget här: