olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Träna med Maria

Kategori: viktnedgång

På gymmet har de ett stort utbud av olika gruppträningar.  
Jag försöker hitta nått som passar mig och har därför gått po lite olika. Jag har provat spinning, yoga, crosschallenge och några till. Kanske har jag  till och med försökt få in lite för mycket.  
Jag och Maria har precis haft vårt första gräl; om att jag tränar för mycket.
Tänk! Hade nån sagt för nio månader sen att vi skulle gräla om det och inte om att hon hade fått dra mig in po gymmet hade iallafall inte jag trott po det.

Men oavsett hur mycket jag provat så finns det en sak jag föredrar före alla möjliga och omöjliga träningspass. Och det är när jag får träna med Maria! 
Ledsen Joanna, Martin och Åsa. Era pass är trevliga men....... 😉

Idag körde vi teknikträning. Det innebär att jag får repetera och repetera övningen. I detta fallet knäböjningar med skivstång och marklyft.  Maria tittar po, filmar och kommer med små kommentarer som att ta av mig skorna, inte gå så djupt ner, spänn magen (den kommer alltid 😉) tänk po andningen, håll ryggen och liknande. 
Vi kör inga vikter att tala om men när man kört vad som känns som sjuttioelva gånger känns det tungt som attan.
Och när man sen ser glittret i Marias ögon, rynkorna po näsan och leendet.  Då vet man att det blev bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: