olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Dödspasset resurrection

Kategori: viktnedgång

En irriterande egenskap hos Maria är att hon alltid har rätt. Så för att kunna gå po nått gruppass nån gång då och då Har jag blitt tvungen att låta dödspasset återuppstå.

Nu kanske ni undrar vad är det för konstiga pass. Ja det hela började när Maria en dag hade po sig tights med en döskalle hon glatt visade upp.  Nja egentligen hade hon tatt po sig ett par färgglada men det första jag såg var döskallen som Maria inte ens visste var där. Sagt och gjort det passet blev döpt till döskallepasset!
Några veckor senare ville hon visa upp en mjukare och vänligare sida och hade därför en ängel po tightsen.  Hjälpte ju så där för efter två minuter fick hon tyst po mig. Tror att det är det snabbaste hitintills. 
Sen kom dödspasset. Ett helkroppsstyrkepass som jag är överbevisad om att hon satte ihop för att ta livet av mig. Nu är vi po tredje versionen och hon har inte lyckats än.. 
Efter det kom ett utomhus pass där jag fick springa, åtminstone första varvet upp och ner för en backe med en 20 kilos bebis i famnen. Mycket riktigt det heter mördarbacken 😁
Sen försökte Maria döpa ett pass. Hon kallade det "så länge du inte dör,svimmar eller kräks så fortsätter du". Får väl med risk för min egen hälsa säga att det var lite av en antiklimax 🤣

Nåja vi går tillbaka till tredje versionen av dödspasset. Eller rättare sagt till gårdagskvällen då jag testade något som heter yoga stretch.  Jag har haft lite ont i vänster rygg/höft men efter passet igår  har det gått över. Åtminstone tillfälligt!
Så i morse stretchade jag de övningar jag kom ihåg och allt kändes bra. 
Sen började jag gå i sidled med gummiband. Gick 15 steg åt höger och 15 steg åt vänster innan gummibandet sprack. Andra gången po kort tid nu.
Jag fortsatte med knäböjningar.  12 stycken så kallade repetitioner,  förkortas rep. Med en tom stång. Ja bara stången väger 20 kilo men, men.  Sen la jag po 20 kilo och gjorde två omgångar (set) med 12 rep.
Ökade till 50 kilo och gjorde 3 set om 10 rep. Kändes i utsidan av låret kan jag säga.

Fortsatte med 4 set om 8 rep höftlyft med 20 kilo po magen. Så fick gumpen sitt

Gick upp och gjorde benpress  fyra set om vardera  170, 180, 190 och 200 kilo. Första set 12 rep sen minskade till 10, 8 och 6 po de sista.

Staplade ner och gjorde hantelpress. Ökade från 20 kilos hantlarna  till 26 kilos i sista och det var första gången jag klarade 6 rep po 26 kilos.

Fortsatte med axellyft med 8 kiloshantlar 4 set om 10 rep.

Avslutade med att köra en torsomaskin där man roterade underkroppen.

Så dagens fråga är var har jag träningsvärk imorgon?

Samtidigt som jag tränade, tränade också Maria. Och jag kan inte låta bli att fascineras av denna envisa, starka, stenhårda kvinna när hon tränar. Man blir ju nästan helt hypnotiserad när hon  håller po. Bättre idol och förebild kan man inte ha 😉




Kommentarer


Kommentera inlägget här: