olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

äta med Maria

Kategori: viktnedgång

Vilken konstig diet är det jag går po. Är det hclf eller tvärtom, stenålders, medelhavs, dricker jag soppor å shake eller räknar jag kalorier eller points? 

Nä! hemligheten är att jag inte går po nån diet?! 😮😲

Både jag och Maria är överens om att det bör ta låååång tid att gå ner i vikt. Vi tror också po att äta så normalt som möjligt, en kosthållning som ska fungera bortom år 2020!

Så min tolkning av Marias riktlinjer innebär att jag 
  • Tar bort läsken och dricker vatten istället
  • Tar bort godis, kakor, chips, och liknande
  • Tyvärr minskar ner po glass 😭😢 Maria har skickat otaliga recept po hemmagjord glass men ändå
  • Äter frukost, fullkornsbröd och mjölk
  • Middag
  • Kvällsmat
  • Tre mellanmål
  • Alltså totalt 6 mål med ca 3 timmars mellanrum
  • Till middag och kvällsmat tänker jag gamla hederliga tallriksmodellen. Vars en tredjedel av protein, kolhydrater, och grönsaker.
  • Mellanmålet består av en frukt eller lite nötter
Lätt som en plätt eller hur 😉


Kommentarer


Kommentera inlägget här: