olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Du borde skämmas

Kategori: samhällsdebatt

Igår inträffade det! Den stora fasan! Det alla vi som jobbar inom LSS, hemtjänst etc går och oroar sig för hela tiden. Vare sig vi är himma eller po jobb!
Jag fick inte in en vikarie som kunde avlösa mig! Jag fick fortsätta trots att jag redan hade jobbat ett långt pass!
Nu  hade jag egentligen skrivit ett långt inlägg, men det var för gnälligt. Även med Olamått sett!
Men ni kan ju hjälpa till. Det är valår i år så gå och fråga era politikerkandidater hur de tänker med personalfrågan? Fråga om de är beredda att ta ansvar för den personal som jobbar inom deras verksamheter? Fråga om de vet vad det egentligen innebär? För det är jag rätt så övertygad om att de inte gör!

När ni ändå är igång. Fråga vad de tänker göra åt alla banker och butiker som inte hanterar kontanter!
Eller hur ska vi klara matproduktionen i Sverige? Man kan ju undra hur många bönder som blir tvungna att lägga ner efter ett år som det här?


I alla fall skulle det här inte handla om politik utan om att jag blev tvungen att stanna några timmar extra po jobbet. Maria som tycker att jag ska försöka se positivt po saker kommer nog inte att bli nöjd över detta.
Men det positiva var att jag slapp gå till gymmet och köra ett reviderat dödspasset resurrection! 
Och det är ju här jag borde skämmas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: