olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

from romania with love

Kategori: Allmänt

Detta året slutar precis som det förra.  Träningsförbud! Fast det var ryggen då och influensan nu.

Nyårsaftons nått var sista gången jag jobbade po gamla stället. Var så skönt att lämna 0800 och aldrig komma tillbaka. De sista veckorna hade vatt frenetiska och det bara eskalerade. 

Jag hade tur med schemat, eller otur så jag fick en längre ledighet över trettonhelgen.  Passade po att sticka till Gdansk. Underbar stad. Fantastiskt andravärldskrigsmuseum. Och att jag kunde ta en utflykt till Malbork.  Tyska ordens huvudstad.  Eller borg är ju bara ett måste!


Annars är årets tema Maria. 
Surprise! 
Inte bara för att hon har piskat po mig i gymmet.  Utan för att hon har funnits där. Som den dan jag fick en riktigt jävla abstinensbesvär.  Bara att chatta med henne gjorde att det lättade. Å då hade hon inte ens svarat än!

Tog en tripp till Rumänien över valborg. Nu bidde ni överraskade heller.  Kom nästan till Donaus delta. Men har fortfarande en liten bit kvar för att kunna säga att jag besökt det. 
Nåja några nya vänner blev det och återträff med gamla som de elaka systrarna i Bucharest. De hade jag missat de två senaste gångerna. 

Jag provade att maxa antalet gymbesök.  Hann bara med 9 po en vecka.  Men kom fram till att det var lite för mycket. 

Sommaren var varm. Jag tog med mig hängmattan till bitchen.


Tog även med den till Nocrich där jag tillbringade en stor del av semestern.  Som vanligt både gamla å nya bekantskaper och äventyr.  Dagsvandringen i Fagaras var en given höjdpunkt.
Nu var jag ju rolig.  Det bidde i dubbel bemärkelse här.  Tog flera timmar att vandra men då steg vi också över 1000 meter.

Kom tillbaka efter semestern och Maria hade kommit po ett riktig roligt upplägg.  Sju veckor 3 olika pass per vecka där jag skulle öka markant i basövningarna.  Synd bara att det tog slut pga av värk. Sviterna från den lilla hajken, så jag har gått en stor del av hösten å fistränat!

Har dessutom deltagit i en del lopp och lyckats springa i alla!


Har inte bara utmanat mig fysiskt. Midsommar t.ex åkte jag till en fest där jag kände en. Var lite jobbigt när hon inte dök upp förrän senare under kvällen.  Men jag hade nog rätt kul ändå.
Ska fortsätta po det temat ikväll. Men denna gången tar jag det säkra före det osäkra och hämtar upp polaren först! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: