olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Jag tror Maria saknar mig!

Kategori: Allmänt

Waking up on my first whole day at Nocric. Oh. Wait why am I writing in English?

Nåja vi hade morgonmöte och uppgifterna fördelades. Av nån konstig anledning  gillar jag att städa toaletter så de föll po min lott.
Men sen vet jag inte vad som hände. Mitt namn dök upp både här och där?
Tydligen har jag volunterat till att provelda pizzaugnen. Göra pannkakor och hålla i ett programpass.  Jag hoppas det är bara programpasset  och inte hela aktiviteten 😁

Så det var bara att sätta igång. 
Jag instiftade en ny regel. Man får inte lov att använda toaletterna och duschen inomhus! Av nån anledning tror jag inte att den följs😃

Sen stod jag och högg ved. Vad jag tror är tillräckligt för att provelda och imorgon baka pizza.
Men tydligen var det fel träslag. Det fanns en fjutt av den rätta sorten men det räckte bara till att få upp temperaturen till 150 grader. 
Nåja det kom ett lass senare po kvällen.

Jag har varit här i Nocrich ett flertal ggr. Men av nån konstig anledning har jag inte lyckats komma upp i kyrkktornet. Första gången var med EB och precis när vi skulle gå upp kom ett telefonsamtal om en sjuk explorit i Sibiu så det var bara att gå ner och vänta po att han/hon skulle komma med taxi.
Dinnertime

Kvällen ägnades åt att först gå och köpa mjölk. Po gården där de 10 korna mjölkades för hand av en liten gumma i huckle.

Sen fick vi skynda oss tillbaka för att åka med Dani i hans hästvagn till utkanten av Nocrich. Där han stolt visade upp sitt hus han byggt själv. Två små rum och ett badrum. Får en att tänka lite om hur olika det ser ut här i världen. Po vägen him tog vi och promenerade. 

Sen var det bara att till att va social! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: