olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

minnesgatan

Kategori: Allmänt

Ja det fick bli en direktöversättning av memorylane.
Nått som jag har blitt imponerad över är alla de som skriver kåserier. Tänk er bara att vecka efter vecka krysta fram en betraktelse som dessutom brukar ha en liten humoristisk knorr. Å här är jag och försöker skriva en blogg med mer eller mindre jämna mellanrum. Visst ibland e jag uppretad (oftast po nån politiker!) å då kommer det lätt men sen händer det att inspirationen tryter så då dröjer det nåra dar mellan inläggen.
 
Nåja jag tog en tur po minnenas gata. Ja nästan i alla fall. Jag körde västerut po solvägen, tittade upp po apelvägen när jag passerade gröningen men körde inte upp där. Det skulle kännas konstigt som om jag gjorde intrång po den gata där jag sprungit, ja ni läste rätt. Sprungit som barn! 
Så jag fortsatte bort till allmogevägen, bygelvägen å tillbaks till solvägen. 
Men fy vad det kändes kymigt så jag ska nog passa mig för att göra det igen.  
En tanke som slog mig när jag körde him var att trots att jag är i Eslöv nästan varje dag så är jag inte himma längre i villakvarteren där po väster. Jag känner ju inte de som bor där nu, för det kan ju inte vara så många som bor kvar!
 
Nått annat att minnas är när jag senast var ude po motion. Det var så länge sen så jag minns det knappt! Men nu e Lina po bättringsväg (hon har fått konjak!) så snart blir det väl till att springa en halvmara (min upplevelse av det hela!)
 
I min serie författare man borde läsa har turen kommit till Bengt Liljegren. Han har skrivit om Karl XII, Alexander den store och Hitler. Å när jag googlar han så ser jag att han skrivit en om Pink Floyd åsså. För er som gillar skränemusik har han vart historisk rådgivare till Sabatons platta om stormaktstiden!
 
I nästa inlägg:
  • Roadtrip i Rumänien. 
  • Böcker ni måste läsa
  • viltrapport
  • dagens rumänienbild!
  • Hur jävla korkade e människan? eller snyfthistorier som får mig att gå bananas!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: