olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Färger

Kategori: Allmänt

I serien fakta som Ola tycker är intressant har vi nu kommit till färgen rosa. Ja jag vet att jag inte har skrivit nått om det tidigare men det finns en uppsjö av intressant vetande som alla bör känna till. Dessutom är det min blogg så då bestämmer jag!
 
När man en gång i tiden började med barnkläder; var det i England så att rosa var pojkarnas färg med flickor kläddes i rosa. I Frankrike däremot var det tvärtom rosa till töser å blått till pågarna. 
Min fråga är nu: Var finns det rosa t-shirtar i min storlek??
 
 
VallaOla projektet:
Tyvärr så efter de inledande framgångarna så har det blivit en liten svacka. Lina var sjuk så vi kunde inte springa helmaran som hon hotade med. Dessutom bidde det ingen Hamilton :-(
Jag var sen med att skicka tiderna till Carina och hon har inte svarat när hon kan.
Den inplanerade kulturvandringen med Eva föll po min urusla tidsplanering, ( Jag skäms!) I alla fall passade jag då po att gå hem till far men han var inte hemma så då fick jag gå tillbaka till museet där jag parkerat.
Men nu får vi ta nya tag. Jahg har ju köpt ett par promenadskor och jag har just nu 25 dagar po mig att prova dem och se om jag blir nöjd!
 
Viltrapport:
Det var tur att jag hade slutat prata med Sofia för det sprang ett rå över vägen strax efter kurvan. Ja den var inte så nära att jag behövde bromsa men man hajar ju till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: