olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Toppen

Kategori: Allmänt

Ibland händer det att jag inte har duschat innan jag kör intill stan. Dert kan vara att jag börjat jättetidigt å vart trött eller så kanske jag bara ska in ett snabbt ärende. Men varför är det alltid då jag träffar po nån av alla mina flickor och de tvunget ska kramas? Som exempel kan jag ta den gången vi hade vart ute po KFÖ eller nått i flera dar med samma kläder och minimal tvagning. Jag åkte till stamstället innan jag åkte hem och då kom de ut båda två och kramade mig. Jag menar så som jag luktade så skulle inte ens jag viljat krama mig då!
Idag jobbade jag badpasset. Eftersom jag då ligger i bassängen po karlsrobadet en timme hade jag inte brytt mig om att duscha. Men det bidde inget bad . Istället åkte vi och handlade snickarbyxor och stålhätteskor.
Po väg him kör jag in till domus och där ser jag en uppenbarelse. Hon var så grann att jag inte vet om det var en ängel som flugit ner eller om det var en av djävulens förföriska demoner. Men kramas skulle hon!
Nu är ju detta en person jag gärna blir kramad av så det är inte det. Men varför idag när jag inte hade brytt mig om att duscha?????????
Nu skulle man ju trott att en kram från en så underbar tös skulle hjälpt. men inte! Läget är som följer. Jag blev i går klar med teamledarutbildningen. Men vilket antiklimax. det fanns inga lediga platser. Så nu väntar man po att det ska bli en ledig plats och att jag ska erbjudas den.
Jag skulle ha tyckt att det var ganska skönt att komma från min nurvarande arbetsplats. Och framföralt komma från en brukare som knappt någon av mina kollegor vill gå till. Och jag som är den ende som kan tänka mig att gå dit. Mig vill brukaren inte ha dit!
Detta tar mer och mer kraft från mig. Jag känner att jag inte längre är po topp trots att jag är blivande teamledare= samma sak som en framtidskraft i kommunen. Och blivit kramad av en riktig doffsing!
Po tal om mitt stamställe. det händer nån gång då och då att jag äter ute. Jag brukar oftast gå till samma ställe vilket har reulterat i att jag numera räknas som inventarie där. Jag brukar ta min tid. Läsa tidningen, Å när jag kommit halvägs i den så brukar jag ta kaffe å en glass. Zoegas då!
Men po sista tiden så har jag ställt ifrån mig min disk och frågat." Finns det något kaffe?" svaret har blivit "Nä, ska jag sätta po?" Å då har jag som inte vill ställa till problem sagt" Nä inte idag!" tatt min glass och snällt suktat efter kaffe.
Nu ska vi inte dra alla över en kam för om rätt person jobbar så brukar hon sätta po kaffe innan jag dukat av!
Idag då så var en annan av flickorna som brukar jobba där och åt samtidigt. När jag var klar med maten sa jag Undras om HMHM har skött sig men får till svar nä där är inget kaffe. Ska jag sätta po? Jag svarar som jag brukar men hon känner mig och sätter po ändå.
detta innebär ju att jag träffat två änglar idag.
Häromdan ringde en kollega tidigt po morronen och beordrade in maj. Jag slängde po mig kläderna och körde något yrvaket in till stan. Som tur e är rådjuren trafikvana så när jag hoppaqde över krönet vid svängen så slängde sig djuret tillbaka in i skogen och jag kom fram utan blessyrer!
Har jag nämnt att jag helst dricker zoegas skånerost?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: