olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Ledarskap

Kategori: Allmänt

När jag var liten skulle man alltid vänta tills de vuxna hade tatt. När jag hade blivit konfirmerad och därmed skall räknas som vuxen enligt de urgamla sederna. Skulle man vänta tills barnen hade tatt.

Idag när jag körde å smålyssnade po radion dök det upp en reklamsnutt där man skulle nominera en ung duktig människa till ett ledarpris. Ja jag vet vad det heter för det har figurerat ofta i scoutsammanhang, men just nu har mitt minne tappat bort det.
Idag så satsas det mycket po unga ledare i scouterna har vi bla VL som är för ungdomar under 25.
Men jag då som är strax över 25, eller alla de ungdomar som är som jag? Jag var inte redo för nått ledarskap vid 25 årsålder. Men nu några år efter. Nu känner jag att jag vill och kan ta po mig ett ledarskap. Men är jag för gammal då??
Jag tror ju att en människa utvecklas i hela sitt liv och en människa förändras. Men hur ofta har vi inte fastslagit hur en människa är! Så om vi alla hjälps åt. Titta po din medmänniska och försök att se med lite andra ögon! Då kan vi kanske få ett samhälle där vi verkligen satsar po alla och inte en liten grupp!
Detta tipset faller också in po kön, etnicitet, religiös läggning och andra saker som gör att vi är olika!

Kommentarer

  • carro säger:

    Det finns ju TG. :)

    2012-01-16 | 16:25:07
  • Ola säger:

    Jo jag vet Carro. Men det var kanske inte bara utbildningarna jag försökte syfta po utan företeelsen som sådan!

    2012-01-16 | 17:50:01
    Bloggadress: http://olasjunnesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: