olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Laster

Kategori: Allmänt

Jag har inte så många laster, tror jag! Jag snusar inte,jag dricker inte, jag spelar inte, jag köper inte skor etc..........
Nått jag gör är att jag kedjeläser. Det kan hända att jag har tre olika böcker igång samtidigt. En i soffan, sängen å po dass!
Men mitt största problem är att samtidigt som jag läser går handen ner i godisposen brevid å upp til munnen utan att jag tänker po det. Nu kanske nån tycker att det är ju lätt att fixa se bara till att inte ha en godispose himma. Men då om nånsin blir jag rastlös och klättrar po väggarna.
Såg po Biggest Loser häromdan. Det vore nått för mig för om jag använder hjärnan så fattar jag att jag borde gå ner ett eller två kilo. Tyvärr är det hitintills hjärtat som bestämmer och det har inte sagt ifrån än.
För om ni såg programmet så var det en som sa om jag står så här så är det inte så illa....
Så är det för maj också. Jag förstår att det är jag när jag tittar po den fete gubbjäveln där allt väller ut. men om jag tittar i en spegel så ser jag en av hunkarna i vilken populära vampyrserie som helst.
Jag försöker po egen hand visst gör jag det! Jag har ett gymkort, går dit. Men jag kan inte påstå att jag lägger ner nån skäl i det. Faktum är att jag tränar kortare och kortare pass. Men det är ju så jävla tradet! Nästan som att åka buss!
Jag tror att jag vet hur man ska äta. Jag försöker ta lite mindre portioner. Men det är ju faen om man är bortbjuden. de ska ju alltid truga po en en portion till. Jag ser Väl inte ut som om jag svälter?
Nöäe om  jag ska nå ner till nån passande målvikt som gör att jag kan börja titta po kläder å inte storlek när jag handlar.  Då får jag nog söka till BL nästa omgång!
Förj ag tror inte po att göra en operation som är så poppis. Nä om man bara vill så kan man. Så det jag behöver hjälp med är motivationen!
Jag har träffat po en ny ängel. Visserligen har hon inte kramat mig eller gett mig kaffe men vi har ju faktiskt jobbat 1 timme och 20 minuter ihopa och för det bör hon ju belönas ;-)
Det var ju faen vad viltet har börjat samla sig po vägen. Om rå och dov ska fortsätta samlas där får jag nog börja tänka po att sakta ner!

Kommentarer

  • Johan säger:

    Att skriva om det för oss alla som läser din blogg är ett bra steg i rätt riktning. Vet att gym är tradet men häng med Fredrik när han går dit så kan ni iallafall tjöta lite samtidigt. Änglarna är bra motivation med ;)

    2012-01-13 | 21:05:51
  • Ola säger:

    Aja Johan. Så många är det inte som läser!

    2012-01-14 | 16:03:57
    Bloggadress: http://olasjunnesson.blogg.se/
  • Fredrik säger:

    Ja bara säg till Ola så ses vi där!!



    bättre att börja innan hjärtat säger ifrån och inte efter, tro mig!

    2012-01-16 | 17:30:01

Kommentera inlägget här: