olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Köra Bil!

Kategori: Allmänt

Jag har en liten filosofi som jag försöker hålla mig till när jag kör. Det är att varje gång jag bromsar så slösar jag bensin. Detta innebär att jag oftast motorbromsar. Det är kanske därför som mina bromsar alltid börjar klödda.
Idag iallafall. var jag po väg in till stan för att leverera lite varor( låter som om jag var värsta knarkhandlaren nu!) När ett Jävla Rå dök upp po rakan innan Trolleholm och jag fick tvärbromsa så nu e nog all rost avslipad från skivorna!
ett annat litet rolet fenomen är min display. jag kan välja po att visa lite olika saker bl.a. hur långt jag kan köra med den bensinmängd jag har kvar. Lite orolig blir man då det står 0 kilometer men det gick bra ändå. jag slapp putta den till macken.
Po tal om macken så bryr jag mig inte om hur mycket bensinen kostar. Jag tankar ändå bara för 800. Sen stänger pumpen av sig så......
För övrigt var det enda övriga viltet jag såg en granne från Gryttinge som rastade sin hung.
Fick förresten kaffe idag po stamstället. det hjälper att fråga efter det i tid. Och instruera hur man gör kaffe!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: