olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Kaffe!

Kategori: Allmänt

Igår var jag po Bio med Lina och såg Hamilton. Jag tyckte den var kass men Lina, som inte brukar gilla svenska filmer tyckte den var bra. Frågan är då varför hon följde med? Jag vill ju anta att det berodde po sällskapet.
I allafall åkte jag him efteråt och satt i mina egna tankar när ett rå dök opp i ögonvrån. Å detta po en plats de inte brukar vara po! Som tur var klarade jag mig med en smärre hjärtattack för råna är trafiktränade där ute. Och hoppade tillbaka i diket.
Väl himma satte jag mig ner för att blogga en stund. Nu tänker ni. Men det kom inget nytt inlägg. För just så var det. Jag fastnade po fejjan.Två granna töser sökte feter nån som kunde köra dem till Dammstorp och en sån chans kan man ju inte tacka nej till, så jag erbjöd mig. Men de kom aldrig iväg. Jag är mäkta besviken!!!
Vaknade med hoedvärk i morse. Låg litta i sängen. Loggade in po fejjan (beroende?) tittade po de små uppburrade pjoddarna i trädet utanför. Det mådte va kallt så runda som de var. Här ska jag kanske flika in att jag aldrig drar ner rullgardinen så jag kan alltid titta ut po mitt träd och studera de små rara fåglarna! Åt en macka med tonfisk i tomatsås och funderade po att duscha. Då ringer mobilen. Det visad sig att en av vikarierna som skulle jobbat idag var sjuk så vi fick ställa in aktiviteten jag skulle ha åkt po med en brukare.
Jag hoppade i kläderna och körde in.
( dagens outfit: Svart T-shirt å jeans!)
Precis när jag passerat Trolleholm och var längst uppe po Ninas Backe ser jag ett svart vildsvin komma springande po fältet, Varför var inte kameran med?
Väl po jobb  får jag ta tag i det här med att ställa in aktiviteten. Stressa lite innan nästa person börjar. Å sen bara jobba po!
Å nu e det kväll!
Frågan just nu är varför är det så svårt att få litta kaffe?
Nu ska jag fundera po vilken färg Evas armband ska ha. tror det slutar med att jag gör några olika alternativ så att hon kan välja.
E det nån som vet hur mycket man får dra in po hobbyverksamhet innan man måste skatta?? Det går längsamt men som en stril droppar beställningarna in!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: