olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Him juva Him!

Kategori: Allmänt

Det finns dem som frågar varför jag bor där jag bor. Bl.a. min svåger! Men en sån här dag, lite väl kallt, men vlken luft. Folket inne i stan tar långa promenader ut po landet men för mig handlar det bara om att öppna dörren å stiga ut.
Det lät nästan som en Di Leva låt då är det bara att fortsätta. Vi har bara varandra..... Nä nu bidde det ett sidospår.
en sån här dag önskar man nästan att man hade en kamera. Å det har jag men minneskorten passar inte i laptopen :-(.
Väldigt vad jag har börjat med smileys nuförtiden!
Eva, förvaltningschefen po kultur å fritid undrade vad det var för fel po mig som inte gillade Tranströmer. Så på hennes uppmaning har jag återigen läst dikten C-dur. Å jag kan väl hålla med om att det är en av de mer begripliga dikterna men Näe. Poesi är inget för maj.
Kommer i håg när man tragglade po Berga. Tror jag kommer ihåg iallafall. Iallafall tvingade den där svenskaläraret oss att analysera dikter och jag hade alltid fel. Jag kom aldrig till samma slutsats som honom och därför var det fel po mina analyser. Jag som alltid har trott att det var den personliga upplevelsen som skall räknas.
nåja, jag har försökt vara lite mer kulturell i allafall!
faktum är att jag inte förstår varför den sk. fina kulturen skall vara så svår att förstå. En bra berättelse är en bra berättelse tycker jag. En fin tavla är fin! Men KULTUR!!!
Nä fram för det lite mer enklare i de så kallade fina salongerna så att även vi normala människor kan ha nått nöje av den.
Det roliga är att vänsterkulturen är den absolut svårbegripliga för mig. Den om nån borde ju passa oss vanliga människor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: