olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Foto

Kategori: Allmänt

Jag får många synpunkter po mina viltrapporter. Det är tydligen många som vill läsa dem. Så därför tänkte jag ta det ett steg vidare och eftersom jag har införskaffat en billig begagnad kamera tänkte jag ta lite bilder po de små kräken när de står i vägen!
Så i går när jag körde in låg kameran po sätet brevid.
Det enda jag såg var en Gryttingebo med sin hund och vid Trolleholm var det en som hade sina hundar springandes po fältet.
I dag när jag körde him såg jag en örn vid märgelgraven vid österby. Jag stannade tog tag i kameran och började veva ner rutan. Då flög den jäveln!!! Så inga bilder!
Jag läste häromdan att det här med sociala medier var bra för dialekter. Tydligen är det så att man skriver som man pratar.
Det är tydligen mer än jag som gör så.
Högskolan i Växjö (eller var det Kalmar?) har en språkkurs i småländsak för nya studenter. Ha som om nån skulle vilja lära saj smålänska!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: