olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

förtitvå

Kategori: Allmänt

Häromnatten när jag körde hem var det fullt med dov från Åsas föräldrar till Trolle. Det fanns så möed djur att jag var tvungen att sakta ner till u8nder laglig hastighet. Kan det vara så att de hade årsmöte??
Idag såg jag en stork vid saxån vid Näs och Ånkor i Åsas föräldrars swimmingpool.
Siddharta Gautama var i fyrtioårs åldern då han lämnade sitt palats,fruar och välstånd för att sitta under en korkek och transformeras till Buddha.
Muhammed var i förtioårsåldern när han började få sina visioner förmedlade av Gabriel (Ärkeängel)
Jesus växte upp och blev snickare innan han i mogen ålder under en kort tid spred sitt budskap. Min teori var att han var i fyrtioårsåldern när han spikades upp po korset. Ingen vet ju riktigt säkert när han föddes. Eller dog!
Douglas Adams Har skrivit att svaret på den stora frågan om livet, universum och allting är 42.
Så ni ser vid fyrtiotvå kommer man till insikt.
Och om jorden trots allt inte går under i år så kommer jag att fylla 42! Spooky eller?
Kanske är det den dagen jag fyller 42 jorden går under?
Ps.Ni som har läst mina tidigare inlägg vet vilka kategorier jag använder för fåglar. För att hjälpa er den här gången så. Häger och svan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: