olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Minnen

Kategori: Allmänt

Tänk hur vi benämner saker. Po min väg t.ex har jag egna namn po olika platser å det e bara jag som använder dem. Detta borde ju innebära att när jag glömt bort vad jag kallar de så har de fått ett annat namn.  En annan sak är alla de namn som är lite mer allmänna. Om jag säger Domus så vet alla vad jag menar trots att det officielt är nån annan av kooperativets beteckningar po affären. Men om jag säger Granlunds hörna? Elsas? Farfars håla? Månen? är det nån mer än jag som vet vad jag menar då?
I det här sammanhanget måste jag nämna Rojs i Sjöbo. För er som inte vet så är det där man träffas om man kommer ifrån varandra po Sjöbomarknad.
Om man utvidgar tanken så kan man ju börja fundera po varför byar å städer ligger där de ligger. Ja vissa är ju självklara som t.ex ställen där man har haft ett vadställe eller en gruva eller nått men andra platser som tillsynes ligger där utan att ha nån funktion!! Då e det tur att Bialitt ligger vid ett bra rastställe så att man kan vila lite ;-)
Ett annat minne jag har är videon till Whitney houstons låt "Wanna dance whith somebody who loves me" Den enligt min åsikt bästa låten!
Lite tragiskt är det när man betänker att Hon inte har gkjort nått väsen av sig po 15 år.Då menar jag inte drogskriverier utan en bra platta eller nått sånt. Dett tordes ju innebära att hennes storhetstid inföll innan hon var trettio å sen var det bara utför......Nä fy fan.
Då känns det bättre att vara som jag som skyndar långsamt. Jag känner ju att min storhetstid är po väg å snart kommer så vänta ni bara.....
Ett annat lite mer närliggande minne måste jag ta upp för att roa en god vän. Jag tror att jag igår, såg ett antal dov i slyen de har huggit vid brända huset! Problemet var att det var skepnader precis utanför  ljusskenet så.....

Kommentarer

  • Johan säger:

    Granlunds hörna :) Jo där har man handlat.

    2012-02-13 | 21:18:24

Kommentera inlägget här: