olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Bil

Kategori: Allmänt

Så som jag lever nu så är jag po jobb, kör bil eller är himma. I den ordningen. Idag hade jag tänkt prata om bilkörning. Med radion po hög volym så hinner man fundera en del. En fundering är ju det här med tio i två. Jag hörde att man numera skall hålla kvart i tre pga krockkudden. Fråga inte mig varför. Finns det nån människa som håller som man ska ?? Själv kör jag ofta med bara en hand po ratten den andra ligger po passagerarasätet., Kan i och för sig ställa till problem när jag har nån som åker med men hitintills har jag klarat mig.
En annan sak är det här med att köra i rondell. Förra veckan var vi hos Johan po kaffe och diskuterade bl.a. det här med hur man kör i en rondell
Jag bidde tvungen att kolla upp det och det är som jag gör. Man måste inte blinka när man kör in i rondellen men om man byter fil eller ska köra ut så måste man!!
Ha! så det så Johan!
Idag när jag körde in såg jag ett stim ånkor i saxån vid Trollenäs!
Idag po jobbet började jag nynna po " Love is in the air......." Var inte det melodin till Loveboat??
Med det som tema tänkte jag tipsa alla er töser som e förtjusta i maj men inte vågar gå fram
Bara anmäl er här så ringer Jane opp maj å frågar chans. Lovar att jag kommer att ta middan ;-)
puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: