olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Jag blir så.....

Kategori: Allmänt

När man läser kvällstidningarna nu förtiden så står det väldigt mycket om Assange som under sin vistelse i Sverige har anklagats för att ha våldtagit två kvinnor. Nu har denne fege jäveln flytt till England och när han skall bli utvisad därifrån flyr han in po ambassaden till ett sydamerikanskt bananland! Jag blir så jävla trött po sånt där själviskt beteende. I mina ögon så e han skyldig som faen! Istället för att vi ska slösa en massa pengar po han så låt han flytta till den där jävla bananrepubliken så slipper vi hans mediala utspel för att väcka nån sorts sympati för han Nä fy faen för en sån feg jävel.Blir han nångång dömd för våldtäkterna så kan jag ställa upp med en slö rostig kniv vid kastreringen!!
 
En annan sak som bekymrar mig e vad som händer i Eslöv. Förra mandatperioden så växte eslöv så det knakade. Det fanns en optimism och framåtanda, trots sandlådeäventyret! Denna perioden så e det den ena tråkiga nyheten efter den andra.
Tågen skall dras in
Hotellet ska läggas ner
befolkningen minskar
En annan ort har tagit över rollen som tillväxtkommun.
 
Jag tänkte faktiskt po det härimdan att det just nu finns en del stora öde områden i Eslöv som e tilltänkta affärer och industrier men områdena e helt öde! Varför? Vad e det som händer?
Mitt recept po förbättring är att vi( eller ni som bor i kommunen) tar tillbaka makten via valet 2014 å ser till så att det blir en levande politik med en levande opposition. För trots allt om man hela tiden måste komma med bättre idéer än motståndarna så blir det en dynamisk levande rörelse, istället för den stillastående algdamm som det e just nu.
 
En anna sak med Eslöv e att jag såg att Eje skall gå i pension. Jag hoppas att eslövs bästa förvaltningschef (just nu po SoT) söker tjänsten å får den.
 
Om det e nån som tror nått annat så älskar jag Eslöv ä vet att vi är framåt po många områden. t.ex LSS-verksamheten som e nått av det bästa i landet. Jaja jag e kanske partisk men ändå!
 
 
I nästa inlägg:
  • Roadtrip i Rumänien. 
  • Böcker ni måste läsa
  • viltrapport
  • dagens rumänienbild!
  • Hur jävla korkade e människan? eller snyfthistorier som får mig att gå bananas!
 
 
 
Ja jag vet, jag har fortfarande bilder kvar från ett visst land i sydöstra europa ;-)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: