olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Help, I need somebody!

Kategori: Allmänt

Det finns saker som är känsligare än andra, saker om det tar tid för mig att komma ut med. Det finns saker som e så känsliga att jag ALDRIG kommer att beröra dem här. Men nu ska jag göra ett försök.
Ok lets face it!! Jag har kanske ett eller annat kilo för mycket. Detta är nått jag aldrig erkänner för nån annan å jag kommer aldrig att erkänna hur många kilo det är men.... Var häromveckan förbi en våg och såg då att jag tappat 7 kilo sen sist jag passerade en våg. Å det var innan sommaren!
Så då tänker jag att jag kanske ska fortsätta po den vägen å kanske.... om jag tappar ca ett halvt kilo i veckan så... har det blitt ytterligare 10 till jul å då kan man kanske prata om att jag kan börja se matchvikten.
Men det e det här med motivationen. Jag förstår att jag har ett å annat kilo för möed men.... jag kan inte motivera mig själv till att försöka tappa dem.
Ibland blir jag motarbetad som när jag försöker äta lite mindre då ska folk naturligtvis truga po maj en portion till eller kanske den sista kakan. Uppriktigt så förstår jag inte varför?
Den tjocke grabben behöver han verkligen äta mer? Så snälla om jag tackar nej så truga inte. Jag kan ju faktiskt va inne i en fas då jag försöker göra nått åt situationen men vill inte berätta för det är för känsligt!
En annan sak e det här med träning. SÅ jävla tradet! Till och med tradigare än att åka buss! (Bussresan hem från Rumänien är undantaget som bekräftar regeln!)
Det var här jag tänkte mig att jag skulle ha lite hjälp.
Enligt facebook har jag 344 vänner. Bland dem borde jag hitta sex stycken som kan agera mina personliga tränare under hösten.
Om var och en väljer en dag (ej tisdag) så lovar jag att jag hänger med po den träningen som föreslås. de enda undantagen e om jag jobbar.
Träningen kan va allt som inte innebär inköp av dyr utrustning, Promenader, svettis å fisis, gym, kom med förslag....
kan ni hjälpa mig med detta? Jag har inte själv motivationen så det e upp till er..........
 
I nästa inlägg:
  • Roadtrip i Rumänien. 
  • Böcker ni måste läsa
  • viltrapport
  • dagens rumänienbild!
  • Hur jävla korkade e människan? eller snyfthistorier som får mig att gå bananas!
  • etc.etc.
 
dagens bilder...... Naturligtvis po mat jag åt i Rumänien ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det bidde ingen viltrapport eftersom jag inte vart ude sen sist jag skrev!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: