olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Fågelskådning!

Kategori: Allmänt

Det e väl ingen hemlighet att jag inte e så möed för fåglar. Det e ju knappt jag kan skilja po en kråka å en ånka. eller som i somras när jag var nere i po fågelstationen i Falsterbo Å sa att jag hade en svala i Carporten då kom ju genast frågan vad för sorts svala? Ladu-? back-? torn-? eller papperssvala? Å jag som inte visste!!
 
De enda fåglarna som jag kan tycka är av ett lite intresse är örnarna, framförallt där de svävar så vackert oppe i skyn eller när de ryttlar precis innan de dyker ner po sitt byte!
Det kan ju åsså va roligt när man ser hur de små pjoddarna utkämpar luftstrider med de stora örnarna bara för att skydda sina bon.
 
Det jag skulle komma till var att det var fullt med ånkor po fältet jämte slottet när jag körde te jobb i morse!
 
Po tal om att köra te jobb. Idag var jag för en gångs skull ude i tid men vad hände??? En jävla traktor höll po att hyvla vägen i allén po anra sian slottet så de minuterna jag körde tidigare var snabbt uppädna :-(
 
Po vägen him så såg jag en katt som hoppade rakt opp i luften för att slå ner po sitt byte ovanifrån. Men missen måste ha missat för den hoppade många gånger ;-)
 
Idag blir det inga rumänienbilder för jag har lagt opp så många såna att det tilloch med har blitt en del dubletter
 
I nästa inlägg:
  • Roadtrip i Rumänien. 
  • Böcker ni måste läsa
  • viltrapport
  • dagens rumänienbild!
  • hjälp av vänner!
  • etc.etc.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Å ni gick po den lätte? 
Här kommer lide bilder från Draculas hitteposlott i Bran!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: