olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Vad tänker de po?

Kategori: Allmänt

Härom kvällen när jag körde him stod det en fin dovhjort ute på fältet vid Ninas backe; men inte nog med det. I diket på högersida stod det en hind med kalv som jag inte såg eftersom jag koncentrerade mig på den första hjorten.
I morse när jag körde in till stan (Eslöv). Ja jag körde så tidigt att inte ens solen hade gått upp. I alla fall när jag nästan var framme i Strö. Precis vid märgelgraven efter Österby (tror jag det är). Låg det en dovhind som såg ut att idissla. Det såg nästan ut som om den låg och tittade på dessa konstiga typer som körde förbi i denna arla stund.
Detta fick mig att fundera lite på vad tänker egentligen viltet?
Nåja vi får väl inga svar!

Dan fortsatte med dag tre på teamledarutbildningen. Och precis som de tidigare dagarna blev jag så slut att jag kunde ha somnat efter 1500. Men nädå då tvingade hon oss att tänka..... Vilka räliga mäniskor det finns.

Efter utbildningen stack jag till scoutgården för dum som man är hade jag lovat Upptäckarna att hjälpa till på deras möte. För er som är av den gamla stammen ska det översättas med juniorscouterna. Nåja lite kul blev det dock eftersom vi skulle elda. Eller som jag säger" Stor scout, stor eld!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: