olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Jakten po PB

Kategori: Allmänt

Helgerna för mig är synonymt med cardio träning. Alltså få upp flåset!
Oftast vill jag ut å springa en runda po lördag å gå po sprint po söndag. Men ibland som denna helgen ställer jobbet till det för träningen. Jag kan inte gå po sprint imorgon! 
Istället fick det bli ett 75 minuters cykelpass idag. Men det är ju lördag. Då ville du ju springa? Tänker ni nog! Å det stämmer, men jag är lite orolig för knät så jag tänkte det skulle va bättre att cykla!
Å vad hjärnan ställer till det ibland. Efter 30 minuter var jag slut. Sprinten håller bara po i 30 minuter. Men trots att det inte var lika intensivt var de sista 45 minuterna ett helvete!
Å ingen hamburgare fick jag. Tydligen måste man ta 3 varv för att få en sån!


Behöver er hjälp!
Har ju inte tatt ett PB po länge. Så frågan är vilket PB ska jag satsa po? 
Ska jag ta  bänkpress tog 70 kilo i julas å har inte kört riktigt tungt sen dess. 
Eller ska jag ta mer än 100 i knäböj? Enligt Maria räknas inte mitt PB för jag var inte riktigt nere i 90 grader. Å Maria har ALLTID rätt!
Marklyft då? Har pratat med Erik om att vi mellan jul å nyår ska ta 150 kilo. Om jag så ska stupa po kuppen!
Eller ska jag satsa po nått annat?
Springa 5 kilometer snabbare än 30 minuter?
Köra 5 minuter Kettelbellsvingar? Har för mig att jag klarat 100 st med 20 kilos!
Varför inte jägarvila? Strax över 2 minuter ligger jag po nu! 
Hänga i armarna? Har inte provat men man kan ju undra hur länge jag klarar?

Eller nått annat?
Vad ska jag satsa po att ta?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilket är snällast mot ditt knä?

    Svar: knät är egentligen inget problem. Det är bara det att jag har haft en period dp det inte riktigt fått vila mellan ansträngningarna så därför har jag vilat det lite extra mycket nu
    Ola Sjunnesson

    2019-10-19 | 21:49:23

Kommentera inlägget här: