olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Bara för att skryta

Kategori: Allmänt

Anna är en sån där löpargalning. Trots det så lyckas hon få en sån som mig att känna mig välkommen i de här kretsarna.  Då får vi ändå ha mec i tankarna hur usel jag ör och att jag brukar komma in po dubbla tiden gentemot alla andra. Igår po löpningens dag var jag en av drygt 50 som deltog i Stävietrails provlöpning. Ni som minns kommer säkert ihåg hur jag fick kämpa förra året för att ta mig runt två varv å det var lite med det i minnet som jag tog mig an varvet! 

Hade redan innan bestämt mig för att jag skulle satsa. Jag visste att om vi hamnade långt bak i ledet skulle det inte gå så fort så jag tänkte försöka ligga Joanna i häcken så länge det bara gick.
Det var ca 300 meter sen sprang hon om smågrabbarna framför oss å skapade en lucka po 40-50 meter.  
När jag väl bestämde mig för att springa om grabbarna var luckan ännu större men jag såg att hon låg sist i ledet så jag försökte knapa in. Kom nästan ifatt hade bara en drygt 15 meter kvar när det kom en jävla backe! Hade nog förträngt den! Ner å runda stolpen å så upp igen. Där Å då visste jag att jag inte hade en chans att komma ifatt så jag saktade ner till ett tempo jag visste att jag skulle orka hålla hela vägen.
Joanna såg jag inte igen förrän  jag gick i mål!
Men jag fortsatte i mitt  eget låååångsamma tempo. Lät de som hitintills legat bakom mig springa om. 
Å det var jobbigt. Jag tänkte att det här går inte, funderade till och med po att börja gå men fortsatte springa.
Å sen bara flöt det po. Har ju glömt att det tar ett par kilometer innan man kommer in i flytet!
Det kändes som att banan var kortare.  När jag kom upp till skjutbanan för sista gången hade jag ju så mycket energi att jag kunde kosta po mig en selfiepaus. Sen ökade jag takten men den skitlånga sista sträckan hade kortats ner rejält. Jag kom ut po asfalten alldeles för snabbt, drog po spurten å sprintade in i mål!

Sa jag att jag var nästan 12 minuter snabbare än förra året?




Kommentarer

  • Anna The löpargalning säger:

    Du är grym! Och lika välkommen i den underbara löpargemenskapen som alla andra! Första meningarna värmer mig ända in i själen, även om det borde vara självklart att du alltid skulle känna så! Grattis till pb extra allt!

    Svar: första meningarna? 🤔 Du menar då jag kallar dig galning? 😜
    Ola Sjunnesson

    2020-02-02 | 09:43:06
    Bloggadress: http://Piggelina.se

Kommentera inlägget här: