olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Hur ska jag kunna skylla detta po Maria?

Kategori: Allmänt

Vem fasiken kom po att jag skulle springa ett Marathon? Å varför?
Finns det nått tradigare än att springa? Å jobbigt är det också?
Vi kan konstatera att denne blir ju inte för besviken ifall de måste ställa in pga coronan!
Men så länge de inte gör det får jag väl träna å se hur långt jag kommer till september. 
Denna veckan har ju faktiskt inneburit lite plus! Jag har faktiskt sprungit två ggr, totalt 1.65 mil.
Men fy Faen. I måndags tog jag en runda po 6,5 km vid 3 sådär kändes det bara jobbigt. Inte fysiskt men tradigt. Fick verkligen anstränga viljan å ta mig runt,
I går lyckades jag få med mig lille kusinen po milen i skrylle.  Var med bävan för jag brukar inte ha sällskap  å jag vet att jag nog inte kommer att prata så mycket.  Dessutom är han mer vältränad så risken fanns att jag skulle gå ut rör hårt å bli tvungen att gå. Å det var nära mellan 3 å 4 km. Jävla drygt uppåt. Bara att koppla po viljan men efter 7 ,8 kilometrar blev jag tvungen åt gå när det var uppför.  Å det är där mördarbacken finns.  Men jag kom igen när det var slätt så vi kunde fortsätta in till mål. Å förbi. För det saknades 400 meter till milen å det var det som var målet. 

Nu har jag ialla fall planerat de närmaste löprundorna. Ska ju öka 10 % i veckan. 12 kilometrarna blir intressanta då tänkte jag åka tillbaka till Skrylle,  ta milen å fortsätta po 2,2 kilometers rundan. Dvs mördarbacken 2 ggr. 
Å så säger folk att jag inte är klok!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: