olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

ibland gör jag inte det smarta valet!

Kategori: Allmänt

Sprang yddingeloppet idag. Var 10 minuter snabbare än förra året. Så ca 1.30 snabbare per kilometer.  
Det mest glädjande var att jag sprang hela.  Förutom två backar där jag gick. Annars har den senaste trenden varit att jag runt 5 km börjat gå men idag sprang jag hela!
po bilden saknas Joanna som prioriterade att kissa samt min rosa camotröja!


Om vi ska fortsätta med tankegångarna po vad jag har förbättrat så var vi ute i går. Natt! Tror faktiskt inte jag dansat så möed och intensivt. Å jag blev knappt svettig! 
Tur ingen såg när jag dansade 😁

Men det börjar bli tid att blicka framåt. 
Vilka mål står po tur?
Nu närmast är det väl att jag satsar po att ta 150 kg i marklyft innan året är slut! Har planerat att göra det i veckan mellan jul å nyår för spänningen skull!
Kanske kommer jag att stå po händer också?
 
Fast det övervägande målet är att gå ner en storlek till. Idag ligger jag runt XXL å XL beroende po modellen.  Jag vill nå ner till L!
Viktmässigt är det några kilo till, till mitt känslomässiga mål. Det intressanta är att jag inte har ställt mig po vågen sen den officiella vägningen med inbody. Innan jag gjorde den stod jag en gång per vecka po en vanlig våg... Men det har jag faktiskt slutat med. För tillfället! 

Nästa år vill jag också prova po nån form av simning. Antingen ett rent lopp eller swimrun, triathlon eller liknande! Därför ska jag imorgon gå i simskola hos Evelina och lära mig crawla!

Yddingeloppet är det sista loppet för i år. Ifall inget spännande dyker upp. 
Stoppa mig isåfall!
Nu ska jag vila från löpningen  till årsskiftet sen börjar träningen för Helsingborgs Marathon.
Målet är att jag ska kunna hålla ett 7 till 7 å trettio tempo! Får fundera po hur det ska gå till!



Sen hoppas jag också att jag nån gång i en inte för avlägsen framtid kommer att marklyfta dubbla kroppsvikten och bänkpressa kroppsvikten. Fast idag känns det väldigt avlägset!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: