olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Vad gör du här?!

Kategori: Allmänt

Sa hon med ett stort leende och innan jag han reagera fortsatte hon "är du inte öm i benen?" "Jo!" Svarade jag och fortsatte med att berätta att det gör mest ont i rumpan men att jag skulle ta det en aningens lugnt med benövningarna.  "Bra!" sa hon och skuttade upp för trappan.
Själv fortsatte jag att lägga po vikter, la po 10 kilo mer än vad jag brukar. Så lugnt tog jag det!
Men som vanligt brukar jag fundera när hon säger nått. Jag vet att jag egentligen borde haft en vilodag men....
Lite konstigt är det ändå? Som vanligt körde jag crosstrainern som uppvärmning. Det var precis som att benen hade en rejäl fart i sig. Kom upp i en ovanligt hög hastighet. Det är som att benen inte riktigt visste vad de ville. Å ena sidan jobba snabbt å andra sidan skaka som om de var helt slut!
Så jag hoppade en av benövningarna.  Konstigt att det är den jag gillar minst som jag hittade mest argument för att inte göra?!
Fortsatte med ryggen. Här får jag ta det lugnt för armbågens skull. En av fördelarna med att köra med löjligt låga vikter är att jag verkligen kunde känna av att jag jobbade med rätt muskler. 
Sen kom bakslaget. Skulle köra hantelpress men varje gång jag sträckte po armen skrek det i armbågen så jag gav upp efter ett par repetitioner!  Ni som känner mig vet att jag vid ett sånt här läge blir Grumpy!  Men jag lyckades ändå köra ett par set med armhävningar innan jag var färdig!
PB po powerwalken!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: