olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Måste lugna ner mig med träningen

Kategori: Allmänt

Var ute å körde häromkvällen.  Det började po vägen in mot Eslöv. I partiet där det är stängsel po båda sidorna sprang naturligtvis ett rådjur. Den stackaren fick panik när jag å Diane kom. Hen borde ju ha vetat att det inte är jaktsäsong nu. Två att man inte får lov att jaga med Ford!
Ialla fall försökte den hoppa över stängslet po först ena sidan sen den andra. Tyckte riktigt synd om den när pälsen flög som bara den.
Nåja jag krypkörde å försökte trycka den bort mot där stängslet slutade så den kunde komma undan. Men 10, 15 meter innan dess tog den sats. Slog emot stängslet å gjorde en volt över, innan den kunde springa bort över fältet!
Resten av sträckan var det bara en massa harar som satt mitt po vägen bortom varje krök å krön. 
Tror jag såg nån örn som satt po en stolpe också!

Senare po natten när jag körde him. Hade precis passerat Strö å svängde in po vägen mot Trolleholm. Redan där var första rådjuret. 
När jag passerat Åsas föräldrar var det fullt med dov po fälten brevid vägen. Räknade till minst 30 men där var fler!
Sen blev det riktigt spännande.  Närmade mig brända huset. Då hoppar ett rådjur över vägen. Å när jag sen tittar in po tomten, ser jag et stort djur. Det rör sig genom gräset som en elefant po savannen.  Var nästan lika stort!
Blev genast klarvaken för till skillnad mot hjortdjuren som oftast har lite trafikvett å kan stå å titta po en när man passerar. Så kan vildsvinen bara rusa över. Hela stimmet po en gång!
Nämde jag att det var ett stort å rejält djur?

Resten av vägen var det vara nån örn, hare å katt jag såg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: