olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Tradition

Kategori: Allmänt

Sitter det där? Har jag fått in tekniken i marklyft? 
När man efter 18 månader känner att hmmm. Om jag koncentrerar mig po  att lyfta med benen å rumpan istället för att tänka po att hålla ryggen!
Så bra det kändes.  
Efter att ha kört ett antal, fyra, teknikset po 80 kg. Började vi maxa med ettor po först tangerat PB å sen öka.
Lyftet po 120 kändes bra det flöt och jag tyckte att tekniken satt.  Sen av bara farten la jag po 5 kg till. 
Det lyftet gick inte lika bra.  Kom en decimeter å kände jävlar. Men jag skulle hiva upp den så jag tog i för kung å fosterland. Det gick men...... 

Andra fredagen jag kör marklyft med Erik. Kan man säga att vi har en tradition nu? Liksom att flossa med Hanna å så var hon inte där!

Tycker det går bättre med träningen. Är det roligare så kan jag pusha mig mer. Kan tillochmed tränga undan de negativa tankarna om att hoppa över övningar. Även om jag inte körde lika tungt i benpressen som jag kan.

Är fortfarande lite jobbigare med kosten. 
Mat är gott!
Så det blir gärna lite extra. Alltså inte godis å sånt. Men en macka till eller en posse nötter, för att inte tala om protein puddingar å shakes.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: