olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

mina sinnes fulla bruk!

Kategori: Allmänt

Vissa saker går inte att förklara.  Som när jag po Ringsjön runt insåg att jag inte var sämst, snarare hade jag utvecklats till att nå medelmåttenivån. Många som passerade mig men det var en hel del som jag passerade också.
Detta väger nog högst av upplevelserna från rundan. Slår till å med att jag klarade det utan att gå i en endaste backe.  
Slår till å med känslan av att cykla uppför Orupsbacken! 
Tror jag kommer att tjata ner Maria om detta ett tag till 😜

Trots att det känns bra.  Så kan jag inte som Markus i Biggest Loser känna stolthet.  Ja, jag vet. Jag borde känna mig stolt över det jag åstadkommit. Men det är en jävla skillnad po att veta och att känna! Med det sagt så vet jag hur jävla mycket mindre jag är!
Jag hoppas också att dagens siffra po vågen är ett trendbrott att den lååååångsamma takt det tagit sen jul är över och att jag nu har en möjlighet att nå mitt tvåårsmål i september! 
Målet jag har till midsommar kommer jag inte att nå!
Po tal om Biggest Loser. I dagens avsnitt så kör de 24 timmars cyklingen. Dvs den som cyklar längst po 24 timmar! Detta skulle vara den enda anledningen för mig att söka. Jag vill prova det. Undras om jag kan övertala nån po gymmet att de ska ha en sån tävling?  Får nog prata med Maria eller Viktor eller Hanna eller.........
Nått annat jag skulle vilja prova är sisyfos från mästarnas mästare!

Fast nu har jag spårat ur en hel del. Detta inlägget skulle ju handla om hur orolig jag är över min dåliga syn som bara blir sämre. 
I går skulle jag laga mat po jobb. Kollegan som planerat hade skrivit ut ett recept med minimal stil å svagt bläck.  Å där står jag å kan knappt läsa det. För om jag sträcker ut armarna blev texten  så liten att jag inte såg å om jag satte glasögonen i pannan  var jag tvungen att hålla pappret vid nästippen så jag kunde bara läsa ett ord i taget? Å då är jag ju van att läsa en hel rad utan att skifta blicken!
Oroväckande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: