olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

släppa väder

Kategori: Allmänt

Är det nån mer än jag som har det stora problemet att man blir fisenödig under yoga?
För där står man ofta i en konstig position och just då trycker det po. 
Då blir det alltid lite fel för man koncentrerar sig po en annan kroppsdel än man ska medan man tyst försöker smyga ut fisen den och hoppas att den inte luktar för mycket inte. Ibland misslyckas nån både med doft och ljud å då låtsas man som inget och hoppas ingen märker. Problemet där blir ju nästa som ofta kommer som ett brev po posten!
Eller som ett brev po posten borde komma!

Igår provade jag nått nytt. Yinyoga!
En lugnare form där man skulle stanna i positionerna flera minuter. Bra, tänkte jag! Jag behöver ju rörligheten man får av yoga och ska man stå i fem minuter i positionerna så blir det väl knappast några krigarepositioner.  De som är så ansträngande för mina stackars knä!

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Förutom att det var ju inte i närheten av vad jag trodde!
Blir alltid lite stressad av "lugnande" musik. Dessutom hörde jag knappt vad instruktören sa och när hon går runt och justerar. Dvs trycker ner axlar eller  vrider po ens kroppsdelar så blir jag nog mer spänd! Märkte vid ett par tillfällen att hon inte kom till mig, antog att jag nog låg i en alldeles för hopplös position!

Po tal om att prova nytt? Har bestämt mig för att jag ska prova att inte äta kött ett tag. Jag börjar med fram till jul så får vi se om det händer nått!
Egentligen hade jag tänkt att jag skulle skippa både ägg och mejeriprodukter men efter de två första dygnen så inser jag att det blir svårt. Vad ska jag ha po frukostmackan t.ex?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: