olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

springa intervaller med skoskav!

Kategori: Allmänt

När man är alldeles för tidig  till måndagsmyset (med Maria) får man traska po löpbandet i 45 minuter. 
Samtidigt kollar man po tv, utan ljud, å ser att biggest loser  börjar igen. Denna gången har den undertiteln sista chansen eller nått sånt.
Tänk. För bara några år sen sökte jag dit. För jag tänkte att det var min enda möjlighet.  Men jag är väl inte tillräckligt intressant för tv  så....
Idag har jag en helt annan syn po det hela. Ja jag vet att det tar tid å ibland blir jag otålig Men inom en inte för avlägsen framtid ska man kunna krama mig å nå runt med armarna! 
Å behöver man hjälp känner jag en fantastisk PT!

Nu när jag sett avsnittet är det många saker jag tycker är uppseendeväckande.  Tex när de pratar kost. 2000 kalorier?! Ja det kan man leva po men vilken kvalitet? Jag äter nånstans mellan 2500 å 3000 kalorier per dag. Det gäller bara att jag förbrukar mer 😁!
Visa saker de sa kan jag relatera till. Som hon som var rädd att vågen skulle visa mer än vad hon trodde t.ex!
Å han som blev helt överraskad av hur mycket det stod po vågen. När jag vägdes första gången var det 30 kilo mer än vad jag trodde! Så mitt första delmål var att komma ner till startpunkten! 

Konstigt hur jag ser po träning idag?  Om nån skulle fråga mig om ett tränigspass hade jag sagt att det är när man lyfter tyngder! Å det var det jag gjorde idag. Gick kanon. Höll tiden mellan seten så jag hann med möed under 45 minuter.
Enda smolken var att ryggen vrenskades så när jag skulle göra höftlyft kunde jag inte få till den sista knycken å efter ett par började det göra ont.
Inga  problem tänker ni det är bara att ge upp. Men precis brevid står Maria med en kund.  Jag försöker att inte störa då så frågan är vad hon tror  när jag bara gör 3 rep po en övning.  Så jag spände magen å provade igen. Men nä jag fick ge upp! Så enbensmarklyften provade jag inte ens å magövningarna po slutet gjorde jag bara hälften av...... Men annars gick det kanon!

Får väl kanske ta å berätta om hantelpressen också.  Sista setet; efter 5 rep var det jävligt som bara den men jag skulle ta åtminstone 8 innan jag gav upp. Kom till åttonde. Tänkte;  jag kör en till. Vid det här laget hade jag knappt kontakt med bänken som jag spände mig. 9! Äsch vi kör en till. Pressade upp den också. Skulle jag klara tolv? Elfte repetitionen, känner hur vänstra börjar vika sig men med ren viljekraft, ett stön som antagligen hördes i halva Kävlinge å kroppen spändare än Robin Hoods långbåge så kom den upp!
Någon tolva bidde det inte. Hantlen rörde sig inte överhuvudtaget! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: