olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

#Närskaolasäganejtillmaria eller #hurmantömmerenvattenflaskapoenhalvtimme

Kategori: Allmänt

Är det nån som har en unge jag kan låna imorgon? Vill inte jobba så jag tänkte ta VAB istället!

Kom till gymmet i morse. Maria kom samtidigt. nä det var inte planerat. Fast Maria vet när jag brukar träna 🤔
När jag går in för att lägga min kasse med heja Eslöv po. Hör jag Maria säga till de i receptionen att hon egentligen skulle tränat bodybalance  men visst.....
Jag tänker inte mer po det utan tar po mig skorna. Drar i sönder den ena när jag ska knyta å går po toa.
Kommer ut från toa. Då lurpassar både Hanna och Markus po mig och säger : Maria väntar po dig i sal B!? Jag försöker protestera men har ingen chans utan blir nästintill bortknuffad till salen.
Kommer in ser en massa töser som plockar fram grejer, får ögonkontakt med Maria. Rycker frågande po axlarna. Så hon säger: jo du ska va med här!
: detta är inte planen. Säger jag!
Varpå Maria hånleende säger: nä jag vet men det brukar bli bäst då, plocka fam stepupbräda, kettelballs och viktplatta!
Ni som vid det här laget har lärt er hur min och Marias relation funkar vet att jag genast gjorde detta.
Frågan nu var ju vilka tyngder jag skulle ta? Vågar jag ta den rosa kettelballs utan att Maria reagerar? Nä det vågade jag inte utan jag tog 12 och 16 kilo. De känner jag mig hemma med och vet att jag klarar det mesta. Tyngdplattan fick bli en 5 kilos för det var den tyngsta.
Och så kom det sig att jag varit po mitt första HIIT pass någonsin.om det var en hit vet jag inte. Men hitt var det 😂🤣💦
Dropparna ni ser po golvet är mitt anletes svett!

Efter passet säger Maria, den underbara ängeln. (Obs detta var ironi!)
: det var ju en bra uppvärmning,
Den galna kvinnan tror att jag tänker fortsätta och köra mitt helkroppsstyrkepass. Hon ser kanske paniken i mina ögon och trycker po att jag kan väl köra några utvalda överkropsövningar. Det bästa här hade ju varit att välja efter de muskelgrupper som ännu inte fått sig en duvning.  Men Ola kör po andra kriterier. Vilka tycker jag är kul att göra nu!

Så jag kör fem olika övningar av de 12 som dpr består av. Stapplar ut i receptionen och faller ihop som en våt trasa i soffan.

Nu är det så att töserna i receptionen är fenomenala po att utnyttja mig. Åtminstone Felicia. Så fort det ska bäras nått och jag är där så åker jag po bärartjänsten. Men nu har Hanna också lärt sig så när jag reste mig för att gå och duscha fick jag istället gå och hämta vatten till henne. Och kallt skulle det va!

Dagen avslutades po Landskronakarnevalen där jag såg lite standup. Men jag gick under stockholmstösens uppträdande för det var kasst!
Copacabana i Landskrona



Kommentarer


Kommentera inlägget här: