olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

migrän

Kategori: Allmänt

Som jag hade sett fram emot dessa fyra dagarnas ledighet. Då får jag migrän!
Låg i princip hela dan i går. Kunde inte köra dödspasset som planerat. Blä!
Idag är det lite bättre. Bodybalance stod po träningsschemat. Naturligtvis var jag den ende mannen po passet! Kan säga att denna detaljen har betydelse lite längre ner i texten 😉
Bodybalance ska va lite jobbigare än yoga. Och det kanske det är. Jag svettades som en gris iallafall. Men annars kan jag inte se nån skillnad. 
Detta fick mig att tänka po andra saker där jag inte fattar skillnaden.  För några år sen, 25 ca, började jag po Lunds universitet. Religionsbeteendevetenskap! Det var jag å en drös religiösa dårar. Mycket var intressant men den sista kursen vi läste hette "Tros och livsåskådning" och sanningen att säga så finns det en uppsjö av trosinriktningar där jag inte fattar skillnaden. Jag menar om jag inte tror po gud. Det är väl samma som att jag förnekar gud. Eller hur?
Behöver jag nämna att jag kuggade stort po den tentan!
En annan sak jag inte fattar skillnaden po är vegetarisk kost och vegankost!
Vegetarianer äter inte kött. Veganer äter inte kött. Vad är skillnaden? 

Tillbaka till bodybalancen som för mig var det samma som yoga. Bara en annan instruktör som körde sitt program. En sak som är det samma var att det satte fart po tarmarna. Och ett antal gånger var jag tvungen att fisa. Ibland omedvetet! Som tur var för Maria, som var po mattan bredvid, var det när jag var vänd bort från henne. 
Att Maria var po passet har absolut inget att göra med att jag var där. Eller?
jobbigt var det iallafall och po slutet var det så blött att jag halkade när vi skulle stå i stående hunden.
Så vi kan konstantera att den yogapositionen jag gör bäst. Är fortfarande fula grodan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: